İş Güvenliğinde İşyeri Temizliği Ve Düzeni

İş Güvenliğinde İşyeri Temizliği Ve Düzeni

İşyeri temizliği ve düzeninin çalışma ortamının iyileştirilmesinde önemli bir rolü vardır. Tüm işletmeler tıpkı canlılar ve çevre gibi temizlik ve düzene ihtiyaç duymaktadırlar.  İşletmelerde bunu sağlayacak olanlar ise o işletmedeki çalışanlardır.

İşyeri temizliği ve düzeninin işletmelere faydaları nelerdir?

İşyerinde temizlik ve düzen sağlanırsa o işyerinde;

İşyerlerinde temizlik ve düzene genellikle dikkat edilmeyen kısımlar nerelerdir?

İşyerlerinde temizlik ve düzene genellikle dikkat edilmeyen kısımlar;  kullanım amacı olmayan oda ve alanlar, giriş ve çıkışa yakın köşeler, iç ve dış duvar kenarları, bölme arkaları, dolap boşlukları ve altları, masa altları, raf ve çekmece içleri, yüksek yığın dipleri, kullanılmayan program panoları vb. olarak sıralanabilir.

Bu kısımlar çalışma alanlarının dışında kalsa da temizlik ve düzene dikkat edilmesi gereken kısımlardır. İşyerinde bütün anlamıyla temizlik ve düzenin sağlanması için bunlar ve benzeri kısımları da gözümüzden kaçırmamamız önemlidir.

Düzen olmayınca ortaya çıkan belli başlı sorunlar nelerdir?

Bir işyerinde düzen tam anlamıyla sağlanmaz ise ortaya belli başlı sorunlar çıkar. Bunlara örnek olarak; hareket savurganlığı,araştırma savurganlığı, insan enerjisi savurganlığı, aşırı stok savurganlığı, kusurlu ürün savurganlığı ve iş güvenliği savurganlığı verilebilir.

Bu örneklerdeki savurganlığı boşa harcama olarak düşünürsek, işyerinin düzensizliğinden dolayı çalışanlar olarak enerjimizi ve işyerinde kullanımımızda olan malzemeleri boşa harcamış olabilir, iş güvenliğinde istediğimiz noktaya gelememiş oluruz.

Disiplin; devamlılık demektir.

Temizlik ve düzen sağlandıktan sonra bu durumun devamlılığı da önem arz etmektedir. Eğer koşullar tekrar yığınlaşma ve kirliliğe dönecekse tertip düzen ve temizliğin o işletmede faydası kalmaz.

Şirketiniz ile ilgili ön çalışmayı yapıp,

en kısa sürede geri dönüş yaparak sizlerle tanışmak isteriz.

Tıklayınız